گام‌های پتروشیمی اروند در مسیر داخلی سازی

گام‌های برنامه‌ای و اجرایی مجتمع پتروشیمی اروند به طرز عجیب و قابل ستایشی به سمت داخلی‌سازی و بی‌اثر کردن تحریم‌ها می‌رود.این شرکت در تصمیم‌های خود و داخلی‌سازی فداکارانه اقدام کرده و کارهای بسیار بزرگی در این شرکت انجام شد که تداوم افزایش ظرفیت پتروشیمی اروند زمینه افزایش تولید دیگر شرکت‌ها شد.
گام‌های پتروشیمی اروند در مسیر داخلی سازی
دیگران چه می خوانند:

 به گزارش افق بازار، پتروشیمی اروند در شرایطی که بسیاری از شرکت‌ها با تحریم دست‌وپنجه نرم می‌کنند و با نگرانی تمام تلاش خود را برای تامین قطعات و تجهیزات خود به کار می‌گیرند، توانست خود را از این شرایط جدا کند و هر سال افزایش تولید داشته باشد. موضوعی که موجبات قدردانی مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس از روند مطلوب داخلی‌سازی در این مجتمع را به همراه داشته و علی‌عسگری، چابکی شرکت و تولید محصولات و گریدهای جدید در این مجتمع را کاری مهم خواند. 
 
پتروشیمی اروند که تاکنون موفق به داخلی‌سازی بیش از 30 نمونه کاتالیست و مواد شیمیایی مصرفی مجتمع شده است، گام بلند دیگری برای ایرانی‌سازی برداشت تا تأمین همه کاتالیست‌ها و مواد شیمیایی مصرفی این مجتمع به شرکت‌های دانش‌بنیان داخلی سپرده شود. 
 
50 نوع کاتالیست و مواد شیمیایی در این مجتمع استفاده می‌شود که تاکنون 32 نمونه از آن از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور، داخلی‌سازی شده و با گام بلندی که در سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» برداشته شده است، بناست حدود 11 هزار تن مصرف مجتمع پتروشیمی اروند به شرکت‌های ایرانی سپرده شود. 
 
کمپرسورهای لیکویید رینگ از دیگر اقداماتی این شرکت در راستای بومی‌سازی است که شرکت پتروشیمی اروند با اعتماد به متخصصان داخلی، از سوی شرکت‌های دانش‌بنیان به روش مهندسی معکوس بومی‌سازی کرده است. این کمپرسورها که در مجتمع وظیفه‌ ایجاد خلأ و هواگیری در فرآیندهای مختلف برای فیلتراسیون و تخلیه مخلوط‌های گاز و بخار برای خشک کردن را عهده‌دار هستند، نقشی حساس و حیاتی در روند تولید واحدهای CA/S-PVC/EDC/VCM پتروشیمی اروند ایفا می‌کنند 
 
اقدامات و برنامه‌های پتروشیمی اروند برای حمایت از تولید داخل و بومی‌سازی در حالی انجام ‌می‌گیرد که ایران اسلامی تحت شدیدترین تحریم‌ها در سطح بین‌الملل قرار گرفته است. حمایت‌هایی که این مجتمع با استفاده از ظرفیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان انجام داده که ماحصل این اقدامات درخور تحسین تولید و داخلی‌سازی استراتژیک‌ترین تجهیزات و قطعات مورد نیاز این پتروشیمی است. 
 
پتروشیمی اروند به عنوان تنها تولید کننده کلر منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی و بزرگترین تولید کننده کلر کشور، به سمت احداث پارک کلر با هدف اجرای بندهای 13 و 15 سیاست اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری در حوزه تکمیل زنجیره و ایجاد ارزش افزوده، گام‌های خود را مستحکم‌تر و تلاش خود را برای حرکت در این مسیر بیشتر کرده است. 
 
مدیرعامل پتروشیمی اروند درباره احداث پارک کلر می‌گوید: «به عنوان یک پتروشیمی بالادستی، باید بیش از پیش در تکمیل زنجیره و ایجاد ارزش افزوده فعال شویم و اگر بتوانیم طرح‌های توسعه را تا پایان زنجیره به اجرا برسانیم هم به توسعه‌ی صنایع پائین دستی و ایجاد اشتغال کمک شده و هم می‌توانیم به سود قابل توجهی دست یابیم.» 
 
علاوه بر موارد فوق و یکسال پس از اعتماد شرکت پتروشیمی اروند به شرکت‌های داخلی و بومی سازی تجهیز «سانتریفیوژ دکانتر» واحد SPVC،  این مجتمع پتروشیمی با اعلام رضایت و موفقیت تجهیز ساخته شده، رسماً ایران را به باشگاه سازندگان این تجهیز - فنی تخصصی وارد کرد. این تجهیز نه تنها از نمونه مشابه خارجی عملکرد ضعیف‌تری نداشته، بلکه نسبت به نمونه‌ی نصب شده‌ی خارجی عملکردی بهتری ارائه کرده و موجب شکستن رکورد تولید در یکی از بزرگترین تولیدکنندگانSPVC خاورمیانه شده است. 
 
پتروشیمی اروند از زیرمجموعه‌های هلدینگ خلیج فارس است که توانسته با عملگرایی در شعار حمایت از تولید داخل اقدامات و برنامه‌هایی را در جهت بومی‌سازی تحقق ببخشد و دانش ایرانی را بیش‌ از پیش با بی‌اثر کردن تحریم‌ها برای تامین برخی قطعات و تجهیزات موردنیاز با استفاده از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان به رخ جهانیان بکشاند.

گام‌های پتروشیمی اروند در مسیر داخلی سازی

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟