نشانه هایی افق روشن کچاد در تحقق اهداف با تعدیل مثبت بودجه

افزایش سرمایه شرکت به ایستگاه آخر رسیده و از این پس، سرمایه اسمی این غول معدنی برابر با ۳۷/۱ هزار میلیارد تومان خواهد بود که این امر بیانگر افزایش بیش از ۳ برابری سرمایه ثبتی شرکت از سال ۱۴۰۱ تاکنون بوده است.
نشانه هایی افق روشن کچاد در تحقق اهداف با تعدیل مثبت بودجه

با احتساب دلار 63/000 تومانی و ارزش بازار 112 هزار میلیاردی، مارکت کپ دلاری این شرکت در سطح 1/77 میلیارد دلار محاسبه شده است!

نیروگاه خود تامین برق «کچاد» مزیت رقابتی بسیار ویژه ای به این شرکت بخشیده و وابستگی این شرکت به شبکه برق کشور را بسیار کاهش داده است! بدین صورت که در شرایطی که به دلیل قطع برق واحدهای صنعتی، عملیات تولید و فروش این شرکت ها ضربه سنگینی متحمل می شد، در «کچاد» خبری از قطعی برق نبود! و فعالیت های عملیاتی در روال عادی انجام شد.

دیگران چه می خوانند:

آنالیز عملکرد 6 ماهه شرکت گویای آن است که :

شمش فولادی در سبد درآمدی بیزینس حرف اول را می زند. در این مدت 6 ماهه، تقریبا 50% از درآمد کل بیزینس از محل فروش این محصول حاصل شده و این امر با توجه به تکمیل زنجیره ارزش فولاد و نهایتا حاشیه سود بالاتر به عنوان یک مزیت محسوب می گردد.

-درنیمه نخست 1403 شاهد ثبت یک رکورد جدید در تولید شمش فولادی هستیم! بدین صورت که تقریبا 561 هزار تن شمش فولادی در این مدت تولید شده است  ! این عدد در دوره مشابه برابر با 557 هزار تن بوده است!

– البته تناژ تولید این محصول در شهریور ماه در سطح تقریبا97 هزار تن گزارش شده است! بالاترین میزان تولید در تابستان 1403!!

– بنابراین دیتای مندرج در صورت های مالی بیزینس، حاشیه سود ناخالص این محصول در سطح 41% محاسبه شده است ! یعنی به ازای هر 100 میلیارد فروش شمش،41 میلیارد تومان سود ناخالص مجموعه است!

-بررسی موجودی انبار،تناژ تولید و فروش این محصول بیانگر وجود تقریبا 80 هزار تن شمش فولادی در انبار های شرکت است.

-در شهریور ماه هر تن شمش فولادی در سطح 22/8 میلیون تومان معامله شده! بنابراین در انتهای شهریور، بیش از 1/81 هزار میلیارد تومان درآمد شمش فولادی در انبار های شرکت نهفته است!

دیگر محصول استراتژیک شرکت ، گندله است. در شهریور 1403 هر تن گندله به نرخ 5/11 میلیون تومان معامله شده است ! این عدد در شهریور 1402 برابر با 4/7 میلیون تومان بوده! بنابراین در یک سال اخیر ، نرخ فروش این محصول تقریبا 400 هزار تومان در هر تن بیشتر شده است . در اسکیل 6 ماهه ، مجموعا 1/56 میلیون تن گندله تولید کرده ! این عدد در دوره مشابه برابر با 1/95 میلیون تن بوده است و دلیل اصلی این کاهش تولید ، انجام تعمیرات اساسی به مدت 45 روز بوده است و پیش بینی می گردد همانند سنوات قبل اهداف تولید برنامه ریزی شده طی 6 ماهه دوم سال محقق گردد .

 

نشانه هایی افق روشن کچاد در تحقق اهداف با تعدیل مثبت بودجه

اخبار وبگردی:

آیا این خبر مفید بود؟